op de fiets op de fiets - Reisverslag uit Domburg, Suriname van Annemiek Vlaanderen - WaarBenJij.nu op de fiets op de fiets - Reisverslag uit Domburg, Suriname van Annemiek Vlaanderen - WaarBenJij.nu

op de fiets op de fiets

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

29 Februari 2016 | Suriname, Domburg

Vanmorgen weer op de fiets. We fietsen een stuk door de drukke stad, moeten een deel door het industriegedeelte van Paramaribo fietsen ten zuiden van de stad om in een lommerrijke omgeving te vertoeven. We nemen wat bruggetjes over het samaraccakanaal, pararivier en over de Tout Lui Fautkanaal. We fietsen over het complex van de staatsolie en zien in Boxel de marinebasis waar het proces van de decembermoorden plaatsvond. We zien grote huizen aan de waterkant, kleine vervallen hutjes en houten huisjes in een groene omgeving. In Domburg nemen we pauze op het pleintje waar we straks een heerlijke maaltijd gaan nuttigen bij River Breeze, het doet zijn naam eer aan en heeft overheerlijke garnalen gebakken in knoflook en kokos. Maar ook een bamischijf gaat er goed in. Slimme varkensboer Huib! We eindigen bij Surinat, een klein opgezet resort tegen de jungle aan. Ongeveer 1200 meter van de hoofdweg. Frans en Aad runnen de boel en hebben er hart en ziel in gelegd. We zwemmen en nemen onze eerste warme douche na drie weken. Wat een luxe zo aan het einde van deze vakantie. Hopelijk worden we morgen wakker gemaakt door een heleboel wilde dieren.