Treinreis Agra-Varanasi - Reisverslag uit Agra, India van Annemiek Vlaanderen - WaarBenJij.nu Treinreis Agra-Varanasi - Reisverslag uit Agra, India van Annemiek Vlaanderen - WaarBenJij.nu

Treinreis Agra-Varanasi

Door: annemiekvlaanderen

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

14 Oktober 2011 | India, Agra

Gisteravond stonden we om 23.00 op het treinstation in Agra. Zoals dat vaak met treinstations is was het ook hier vies en smerig en overal rook je penetrante urinegeuren. Enkele families sliepen op hun, waarschijnlijk vaste, stek in de openlucht en op het perron werd het me even allemaal teveel. Er lag een bergje met doeken, een mooie afscheiding gemaakt met zakken gevuld. In deze zakken zaten waarschijnlijk de persoonlijke bezittingen. Onder het doek staken twee piepkleine voetjes uit van een kindje van een jaar of twee. Poeh, dat was heftig. Traan weg, en toch maar een klein beetje verstand op nul en de trein in. De trein vertrok op tijd, we hadden een slaapcabine met vijf nederlanders en een indier. Gezellig. Ik moet zeggen dat ik redelijk goed heb geslapen op de kandans van de trein, maar helaas moest ik vanochtend toch echt naar het toilet, ik had het zo lang mogelijk uitgesteld, maar we zouden 16 uur onderweg zijn, doordat de trein even kapot was, werd dit verlengd met 5 uur. We hebben lange tijd stil gestaan. Onderweg zag je het landschap veranderen, van stenen huizen naar hutjes van klei en modder. Overal lagen platgeslagen ronde bruine pannenkoeken te drogen, dit is koeienpoep die men droogt om als bricketten te gebruiken.
Veel koeien en waterbuffels struinen door de berm en door de waterplassen.
Vanavond moe en vies aangekomen in Varanasi, de religeuze hoofdstad van India. Hier gecremeert te worden is het summum. Men trekt ook hier naar toe om te sterven, het is de dichtste plek bij het Nirvana.
Het hotel (Surya, de vroegere residentie van de Koning van Nepal)is lekker, en ziet er koloniaal uit. We hebben een warme douche!!!!!! En dat is maar goed ook, want ik heb me nog nooit zo vies gevoeld als vandaag, na al die uren in de trein. Maar ik had het niet willen missen.Morgen om 5 uur vertrekken voor een boottocht bij zonsopgang over de Ganges, alweer een ultieme belevenis denk ik.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 27 Aug. 2011
Verslag gelezen: 2264
Totaal aantal bezoekers 70396

Voorgaande reizen:

10 Februari 2016 - 03 Maart 2016

Suriname

04 September 2015 - 11 September 2015

Kreta

10 Januari 2014 - 01 Februari 2014

Rondreis Thailand

05 Mei 2013 - 07 Mei 2013

Marrakech

02 November 2012 - 21 November 2012

Vietnam, Cambodja en Thailand

07 Augustus 2012 - 10 Augustus 2012

Bergamo

24 Februari 2012 - 29 Februari 2012

New York New York

08 Oktober 2011 - 29 Oktober 2011

India en Nepal on a shoestring

Landen bezocht: