Jungle en de neushoorn - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Annemiek Vlaanderen - WaarBenJij.nu Jungle en de neushoorn - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Annemiek Vlaanderen - WaarBenJij.nu

Jungle en de neushoorn

Door: annemiekvlaanderen

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

25 Oktober 2011 | Nepal, Kathmandu

Op dit moment zitten we in Rainbow Safari resort. Tegen de jungle aan. We slapen in een cabin en gisteravond vielen we in slaap met op de achtergrond allelei vreemde geluiden. Het tsjierpen van de krekels, het spelen van de apen en allerlei andere geluiden. Heerlijk. We hebben in het resort gemeld dat we in 2008 al een keertje hier geslapen hadden, de manager kam nog naar ons verandaatje om ons welkom te heten. Nadat we nog gevraagd hadden naar Some Bote, kregen we de belofte dat ze hem zouden zoeken voor me. Vanmorgen kregen we de melding dat hij vanavond hier naar toe zou komen, dus dat is geregeld. Omdat we zo enthousiast waren over dit plekje, moesten we met de gids van het resort mee een wandeling maken. We waren even aan het twijfelen, de rest van de groep ging een kanotocht maken, dit wilde we niet mdat we dat al hadden gedaan. De gids vertelde dat het een mooie vogelspotwandeling was en we hadden eigenlijk weinig keus, dus heel vroeg in de benen. We hebben geen spijt, we liepen al vrij snel tussen de olifanten en even verderop stonden we oog in oog met een neushoorn. Nu heb ik ergens in mijn achterhoofd opgeslagen dat je bij een woeste neushoorn hard moet rennen en intussen je kleding uit moet gooien,dus ik was al bijna bezig. Gelukkig had deze neushoorn geen last van een ochtendhumeur en ging rustig verder met zijn ochtendbad. Wij stonden in volle adoratie aan de oever. Er kwam nog een grote olifant bij staan die uit het oerwoud kwam aanlopen, vol met gras wat hij geplukt had. Een machtig gezicht. Twee van de big ones naast elkaar!!! De wandeltocht door de jungle was heerlijk, Wilde pauwen in de boomtoppen, grote rode katoenkevers en overal de giftige spin met zijn 6 gifstekels. Lekker!!! Je gaat er niet aan dood, je huid zet alleen maar flink op en je wordt er ziek van, dat is dan weer een meevaller. "No problem" volgens de gids. Ook moesten we opletten voor bloedzuigers, die de gids al meteen op zijn arm had.
Na de tocht dus goed alles nagekeken, maar we zijn er goed vanaf gekomen!!
Vanmiddag springen we op de olifant voor een rit door de jungle. Weer een piekmomentje!

• 25 Oktober 2011 - 12:52

Miran:

Helemaal leuk....en 2 van de big five! Helemaal toppie!

Enjoy de olifant!
    x