Happy Diwali in de nachttrein - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Annemiek Vlaanderen - WaarBenJij.nu Happy Diwali in de nachttrein - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Annemiek Vlaanderen - WaarBenJij.nu

Happy Diwali in de nachttrein

Door: annemiekvlaanderen

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

27 Oktober 2011 | Nepal, Kathmandu

Om 6 uur de bus in voor een lange reisdag en nacht.
Vandaag leven we op koekjes, chips , bananen , pakje brood met jam en cola, want onderweg hadden we niet veel andere mogelijkheden om in te slaan voor de nachttrein. Maar ja, het is altijd meer dan de mensen die naast het spoor leven in de krotjes, of alleen maar een zeiltje. De trein stond netjes om 3 uur in de middag klaar, we hadden een coupe gereserveerd, dus alles was geregeld. Na het diner: banaantje, brood met jam wat we overigens snel moesten opeten gezien de invasie kakkerlakken die ons tegenmoet kwamen lopen, hebben we de bedden opgemaakt. Vanuit de trein konden we volop genieten van Happy Diwali, het lichtjesfeest. Overal stonden olielampjes bij de huizen en zelfs het land was gezegend met licht. Het is een goed oogstjaar, daarvoor dank.
We hebben uitermate goed kunnen slapen, vanmorgen half 7 gingen mijn ogen pas open en rond half 10 stonden we in een heel rustig Delhi. Dit was erg bijzonder. Ik had weer hectiek verwacht, maar iedereen is vrij i.v.m de Diwalifestiviteiten. Ik moet zeggen dat de gensovergang Nepal/India wel even slikken was, meteen stonden we weer in de puinzooi en klampte riksjarijders je aan. Poeh, dat na die rustige dagen in de jungle.
Vandaag een vrije dag, en morgen een citytour door Delhi. Het laatse staartje van onze reis.

• 27 Oktober 2011 - 17:53

Miran:

Ik wens je alvast een goede en veilige terugreis, mocht ik hier niets meer op lezen voor die tijd!

Be safe
    Miran