Geboorteplaats van Boeddha - Reisverslag uit Lumbini, Nepal van Annemiek Vlaanderen - WaarBenJij.nu Geboorteplaats van Boeddha - Reisverslag uit Lumbini, Nepal van Annemiek Vlaanderen - WaarBenJij.nu

Geboorteplaats van Boeddha

Door: annemiekvlaanderen

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

16 Oktober 2011 | Nepal, Lumbini

Vanmorgen al vroeg vertrokken per bus richting grens met Nepal, jippie. We waren het een beetje zat om alle bedelaars, verkopers van onze huid te schudden. Advies was om iedereen te negeren, dit werkt wel oke, maar is weer zo n dilemma-tje: ze bestaan toch, dus negeren was ook weer zoiets. Ook merkte we dat in India de mensen bijna agressief bedelen of verkopen, dus het is een verademing om naar nepal te gaan.
De weg er naar toe was weer billenknijpen, gaten in de weg, of hele stukken zandweg, iedereen kriskras door elkaar heen. Het verkeer is eigenlijk links, maar ik weet niet hoe vaak onze buschauffeur de rechterbaan heeft verkozen, al toeterend. Niet gek dat je de busongelukken in de krant leest die in Nepal zijn gebeurt.
De grensovergang ging voorspoedig en nu zitten we in Lumbini, de geboorteplaats van Boeddha. Boeddha werd geboren en liep enkele stappen. Bij iedere stap kwam er een lotusbloem tevoorschijn. Vandaar dat je in tempels overal di symbool tegenkomt.
Morgen gaan we dit verer bekijken. Nu lekkerr een Everestbiertje en het bed in.
Hotel is super, warm water. Hotel Buddha Mayagarden, een oase van rust.

Marij:

Ha annemiek en Co, je verhalen gelezen, heel mooi, lijkt op een avonturen roman. Hoop natuurlijk op een happy end. Blijf je volgen. Geniet ze.

• 18 Oktober 2011 - 14:08

Miran:

De gedachte manifesteert zich in het woord,
    het woord manifesteert zich in de daad,
    de daad ontwikkelt zich tot een gewoonte,
    en de gewoonte verhardt zich tot een karakter.

Sla dus acht op de gedachte en waar ze u brengt,
    en laat haar voortkomen uit liefde
    ontstaan uit begaanheid met alle wezens.
    Zoals de schaduw het lichaam volgt,
    zo worden wij wat we denken.

Alles wat een begin heeft,
    heeft ook een einde.
    Sluit daar vrede mee en alles komt goed.

Timmerlieden vormen het hout;
    pijlenmakers maken pijlen;