Smekende kindersnoetjes en dierenleed - Reisverslag uit Agra, India van Annemiek Vlaanderen - WaarBenJij.nu Smekende kindersnoetjes en dierenleed - Reisverslag uit Agra, India van Annemiek Vlaanderen - WaarBenJij.nu

Smekende kindersnoetjes en dierenleed

Door: annemiekvlaanderen

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

13 Oktober 2011 | India, Agra

Ik vind India geweldig. Van tevoren veel verschillende ervaring gehoord, maar dit is wat ik mee heb genomen: India is een groot toneelspel, wanneer je er van wilt genieten, moet je meespelen.
En dat is wat we doen. Het is prachtig, de kleuren komen met een razend tempo je netvlies opgedonderd dat je er gewoon vrolijk van moet worden.
Het enige waar ik maar niet aan kan wennen zijn die smekende kindersnoetjes, handje bewegend naar hun mondje om wat eten af te troggelen. Kindjes met gescheurde, smoezelige lappen om hun heen, haren zo vies en in de war, dat het moderne dreadlocks lijken. Je ziet op veel plaatsen dat kinderen met pincetten elkaars haren nakijken en elkaar ontdoen van luizen en neten. Hartverscheurend. Geven is in stand houden, een kind levert namelijk bedelend meer op, dan dat het naar school gestuurd wordt. Gisterochtend zagen we aan de kant van de straat een lichaam liggen onder doeken, wachtend op een crematie. Als die al komt, anders wordt het in de rivier gedumpt. Geen wonder dat wij alles met gesealde flessen water doen!!Het dierenleed is ook zoiets, er worden met stokken naar honden geslagen en ze worden op zij geschopt, de olifanten worden hardhandig geprikt net zoals de kamelen. De enige die het hier eigenlijk als dier goed heeft zijn de apen en de koeien. Een koe kan gewoon op straat gaan liggen zonder kans dat zij overreden wordt. Een koe is heilig omdat men hier gelooft dat hij de overledene aan zijn staart omhoog leidt naar het hiernamaals.
Dat is ook een kant van India niet vergeten mag worden.

• 13 Oktober 2011 - 11:41

Miran:

Tja...tis wat daar. Ik zou daar ook niet aan kunnen wennen denk ik.
    Maar mee "spelen" met daar is een goede optie.
    Geniet vooral!

• 13 Oktober 2011 - 18:50

Dionne:

Jep, weer een bericht van jullie. Gister niets ontvangen, en nu drie!! Feest dus voor de thuisblijver, volgens mij kijken we allemaal naar jullie verhalen uit hier... (af spreek ik alleen voor mezelf). Nou ja Miek, heb je in iedergeval een fan!!! Hier in jullie huis gaat alles goed, krijg Mispoes bijna niet naar buiten, ligt de hele tijd op schoot te kroelen, ook prima toch). De douche valt bij de kids goed in de smaak, zojuist met pijn en moeite zonder douche naar bed gekregen, met de voorwaarden dat ze morgen weer mogen hi hi ..

By the way!! goed nieuws, ik heb een huisje.....op de padbroek, per november.....leuk, gaaf, prima.....

Geniet van alles, en probeer inderdaad somige dingen naast je neer te leggen (lijkt mij ook moeilijk om te zien) Dikke kus, Dionne

• 15 Oktober 2011 - 08:41

Annemiek Vlaanderen:

Miranda, we genieten volop, en dat roze/betekenis moet toch goed komen hier...

• 15 Oktober 2011 - 08:48

Annemiek Vlaanderen:

Dionne, Mispoes vindt het daar waarschijnlijk pokkeweer. Hier is het winter...iedere dag 35 graden,onvoorstelbaar