Vervolg eerste dag - Reisverslag uit Jaipur, India van Annemiek Vlaanderen - WaarBenJij.nu Vervolg eerste dag - Reisverslag uit Jaipur, India van Annemiek Vlaanderen - WaarBenJij.nu

Vervolg eerste dag

Door: annemiekvlaanderen

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

09 Oktober 2011 | India, Jaipur

Na twee uurtjes rust gehad te hebben zijn we weer in de benen gegaan, met gids Mahipal Singh. Allereerst een stuk door de stad te voet. Het probleem is, dat wanneer ik om me heen wil kijken, ik niet naar beneden kan kijken waar ik loop. En ook daar loert gevaar. Verdwenen putdeksel, open riolering, maar ach, het went al vrij snel. Aan alle kanten doe je indrukken op, bedelaars met kleine baby's, mensen met een handicap die moeten leven van een aalmoes, straathonden, koeien die overal en nergens liggen, geiten, en een hoop varkens. Ook de kleuren om je heen zijn waanzinnig.
Na een flinke wandeling stonden er Tuk-Tuks klaar om het laatste stukje te doen naar een tempel. Onze tuk-tuk rijder gaf ons een spetterende TTTTT (Dieuwertje, ik heb 5 T's) namelijk een typische-tering-tuk-tuk-toer!! Onze Tuk-tuk rijder had zijn tuk-tuk vol hangen met alle hindoe goden, vandaar dat hij een sprintje durfde in te zetten, en scheurde hard toeterend, slingerend overal doorheen. Mensen sprongen aan de kant, fietsers schoten in de rem en we sloten angstig onze ogen toen er een hondje overstak, heel langzaam.....maar wij vlogen er recht op af...het was op een haartje, en na onze zucht van verlichting kwam er een grote auto en die ook rechtdoor wilde. Ahum, om een lang verhaal iets korter te maken, we hebben het overleefd. Maar dit noooooit meer! (Ahum, lees tweede dag Jaipur). Gelukkig eindigde we bij een tempel waar we even tot Shiva en Ganesh konden bidden.
's Avonds op een dakterras gegeten, zittend op kussens (voorganger van de loungecafees in Nederland). Heerlijk, maar toch op zeker gespeeld en gegaan voor vegatarisch, ter voorkoming van de Delhi-belly.
Met volle buik heerlijk op een oor....

• 10 Oktober 2011 - 19:44

Cas:

Komen er ook foto's

• 11 Oktober 2011 - 13:18

Annemiek Vlaanderen:

Cas, ik probeer er foto's op te krijgen, maar hier in India staan hele oude computers waar niet overal een usb aansluiting is.

• 11 Oktober 2011 - 13:34

Miranda:

Ach gerum die hond...vooral voor iemand die niks met vogels had en er zelf een heeft gekocht.....neem je die honden niet mee? ;-)