We zijn er! Jaipur, India - Reisverslag uit Jaipur, India van Annemiek Vlaanderen - WaarBenJij.nu We zijn er! Jaipur, India - Reisverslag uit Jaipur, India van Annemiek Vlaanderen - WaarBenJij.nu

We zijn er! Jaipur, India

Door: annemiekvlaanderen

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

09 Oktober 2011 | India, Jaipur

Poeh poeh,eindelijk begint onze reis.Gisteren zijn we om 3 uur opgestaan, en uiteindelijk kwamen we, drie filmpjes later, met lamme billen van het hangen, middernacht aan in een heet Delhi. En met heet, bedoel ik 29 graden. Moe stapten we in een leuke bus, die deze reis voor ons bestemd is. 250 kilometer, vertelde de gids. Maar 250 km is niet zoals bij ons. Hier duren deze extra lang. Bus sukkelde over de highway met wel 40 km p/u. Af en toe nog langzamer omdat de weg zomaar verdwenen was, of gewoon, omdat er een vrachtwagen stilstond. We hebben hierover een dikke 6 uur gedaan. Een heleboel mooi versierde vrachtwagens krioelde over de weg en ons overviel een kakofonie aan toeters.Wanneer je vraagt hoe het Indische wegennet er uit ziet kan ik alleen maar zeggen: chaotisch!! Ik steek hier voorlopig niet over!!!Toen het licht werd konden we een stukje van India zien. Krottenwijken, koeien op de weg, veel honden en apen en zelfs een aantal keren een kameel die voor een kar gespand stond. En natuurlijk enkele olifanten zie 's morgens al aan de slag moesten met hun vrachtje.
Vies, ja dat was het ook onderweg, het leek wel op een grote vuilnisbelt, maar hier in Jaipur, waar we drie dagen verblijven ziet het er "netter" uit. Hotel is lieflijk, en schoon. Hotel Jaipur inn, met een absoluut goddelijk (of noem ik het hier boeddistelijk?) rooftopcafe. En vanavond een biertje, dat staat al koud voor ons.We hebben zelfs een douche met warm water, het is weliswaar een klein straaltje en hangt zo laag dat we moeten bukken, maar we ruiken weer fris. Straks een stadswandeling, bezoek aan tempel, maar dat doen we rond een uurtje of 4 vanmiddag. Voor nu prenten we de tip van de gids in ons hoofd: voor India heb je drie dingen nodig voor een fijn verblijf: Brood-een goede toeter en veel geluk!!!!

• 09 Oktober 2011 - 08:54

Dionne:

Wat leuk om zo van jullie te horen, ik kijk uit naar jullie volgend verslag. Ik wens jullie onwijs veel geluk (las dat je dat nodig hebt daar) voor het brood en de toeter moet je zelf zorgen. Veel plezier!!! Dikke kus

• 09 Oktober 2011 - 09:53

Miranda:

Joehoeeeeee....ff testen of dit werkt. Want ik kan niet inloggen op werkmail dus heb geen link!

• 09 Oktober 2011 - 09:56

Jaaaaa het werkt.
    Maar heb e maar drie dingen nodig? En de liefde dan....hihi ;-)

Leuk om je zo te volgen. Ans heeft dit nu ook, die is in Indonesië!
    Enjoy your stay!

• 09 Oktober 2011 - 10:12

Bea:

Wel ff een verschilletje met hier!
    Gelukkig hebben ze ook een lekker biertje.

• 11 Oktober 2011 - 13:19

Annemiek Vlaanderen:

Miranda, ik zal eens kijken of ik Ans haar site ook vind. En die liefde, tja, die hadden we al ingepakt!! :)

• 11 Oktober 2011 - 13:20

Annemiek Vlaanderen:

Dionne, doe iedereen de groetjes daar! Zeg maar dat Han erg bruin is geworden...of het is viezigheid, zal straks eens testen!

• 11 Oktober 2011 - 13:32

en? Al getest of ie vies is of bruin? Hihi