De Yeti - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Annemiek Vlaanderen - WaarBenJij.nu De Yeti - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Annemiek Vlaanderen - WaarBenJij.nu

De Yeti

Door: annemiekvlaanderen

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

18 Oktober 2011 | Nepal, Pokhara

Vanmorgen een flink ontbijtjje genoten omdat we een flinke bergtoht gingen maken. Dit ha echter geen enkele zin, het kwam er meteen weer uit. Jippie, buikkrampen. Gelukkig viel het tijden de prachtige tocht in het Annapurnagebergte mee. Tijdens de wandeltocht hadden we een machtig uitzicht over de Himalaya daar waar de Yeti zich huisvest. De Yeti is meerdere malen gezien en ook zijn er voetstappen gevonden door de jaren heen. Is het een mythe, of is het een overgebleven halfaap die yaks hardhandig de nek omdraait, en die sherpameisjes de stuipen op het lijf jaagt? Geen idee, maar het verhaal blijfft fantastisch. Helaas zijn we hem niet tegengeomen, daarvoor moeten we toch echt hogerop gaan. Maar wat is die Himalaya toch prachtig. Staan we toch zomaar aan de voet van het dak van de wereld. Over enkele dagen mogen we de Mount Everest bewonderen!!
De tocht ging opwaarts door de rijstvelden en sherpadorpjes. Bij het teahouse een amulet gekocht, ik ben dus van alle windrichtingen beschermd, toch mooi meegenomen!
Daarna kregen we vrij van de reisleider, ook wel eens een keer lekker.
Wat is Nepal toch een verademing in vergelijking tot India. Ondanks dat het hier erg toeristisch is, veel trektochten door de gebergte beginnen hier, straalt het toch een bepaalde rust uit. Winkeliers willen heel graag verkopen, maar zijn absoluut niet opdringerig, zelfs vrolijk! En geloof me, veel vrolijke Indiers heb ik niet gezien. Iedereen, in stad op op de berg, geeft je een stralende glimlach. Lekker!
Je wilt het rouwens bijna niet geloven, maar gisteren in Lumbini gingen we onze bagage halen voor vertrek, onze kamer 2 centimeter water. Nadat er vier mannen waren komen kijken van het hotel, en lachend weer verdwenen : "no problem", kwam iemand het waterkraantje van het toilet dichtdraaien.
Vandaag kwamen we terug van de wandeling, onze kamer vol zwarte rook. We hadden het raam open gelaten en de uitlaat van de agregaat van de buren stond recht naar binnen gericht. Je kon er geen adem meer halen. Gelukkig kregen we zonder problemen een nieuwe kamer, nu met springbox en SCHONE lakens, jippie, goede nachtrust. Gisteravond bij het naar bed gaan sprongen de beestje in het rond. elukkig geen vlooien, maar prettig voelde het niet. Lang leven onze lakenzak.

• 18 Oktober 2011 - 14:17

Miran:

hihi, tja dan kun je beschermd zijn van alle windrichtingen en dan krijg je dit...hahaha....fantastisch!

• 18 Oktober 2011 - 17:29

Dionne:

Ha ha ha, Miran!!!! Dat klopt, beschermd in alle windrichtigen, en dan nog vervelende beestjes. Bah!! ha ha ha

• 20 Oktober 2011 - 13:53

Annemiek Vlaanderen:

Maar dan heb je nog altijd de mantra!!!!!