rust!! - Reisverslag uit Jaipur, India van Annemiek Vlaanderen - WaarBenJij.nu rust!! - Reisverslag uit Jaipur, India van Annemiek Vlaanderen - WaarBenJij.nu

rust!!

Door: annemiekvlaanderen

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

11 Oktober 2011 | India, Jaipur

Vanmorgen vertrokken we per jeep de stad uit, omgeving Kanota. Al vrij snel reden we over kleine binnenwegen waar je ineens geen getoeter meer hoorde, maar zelfs de vogels kon horen fluiten. Wat een rust. Bij een mooie Indiaase boerderij (voormalig eigendom van het Koningshuis) kregen we per groep een kameel aangewezen die een houten kar voort trok. Een persoon op de kameel, de rest op de kar. Een tochtje door landerijen. Heet, maar zalig. Tussenstop was bij een lokale school alwaar we de klassen binnen mochten. Bea, je zou dit eens moeten zien! Allemaal stonden ze op, liedjes zingen (wij het liedje: hoofd, schouder, knie en teen) en wat pennen en schriftjes uitdelen. Er waren 8 klaslokaaltjes, en iedereen zat netjes op de grond, rij in rij. Natuurlijk grote ogen in die zwarte snoetjes en een aantal een beetje angstig naar ons kijkend. Het leek natuurlijk voor hen alsof er 22 sinterklazen binnen kwamen, die sfeer hing er ook, gespannen afwachten wat er komen zou. Na deze stop weer hop-hop kameel op. Wat schokt dat beest zeg, maar reuze sterk. Een wandeling door een dorp van hoge kasten, en daarna een wandeling door een dorp van de lage kasten. De vrouwen bijna allemaal sluier voor het gezicht toen wij er aan kwamen, en veel kinderen vragend om ons heen. Zo'n huis bestaat uit een aantal ruimtes (hoge kasten) en de huizen van de lage kasten is in de winter koken (dat is nu) in een hokje en zomers buiten op een klein vuurtje. De kids slapen in de buitenlucht op een groot uitgevallen strecher. Bij kou gaan ze naar binnen.
Na een lunch per jeep naar de apentempel, een schitterend gebouw tegen de rotsen waar overal apen rond rennen, de een nog brutaler dan de ander. Waar dit gebouw oorspronkelijk voor bedoeld was weet ik niet, maar nu overheersen de apen en is het de bedoeling dat je offers geeft aan de goden in de vorm van fruit en bloemblaadjes.
Na deze rust gingen we weer naar de stad, poeh, meteen valt je het getoeter en het gewir-war weer op maar we konden weer even wennen tijdens een Bollywood film, niet te snappen maar iedereen klapte, joelde en juichte.
Net zijn we per tuk-tuk (verdraaid, toch weer gedaan) in het hotel aangekomen. We gaan ons douchen (stof stof stof...en veel zweet) en wachten tot het tijd is voor het diner ergens in Jaipur. Tot nog toe hebben we zalig gegeten.

• 11 Oktober 2011 - 13:44

Miranda:

Annemiek,
    Volgens mij is het ook een hele spirituele ervaring daar of niet?

Hou je goed en pas goed op jezelf en je mannetje!
    Ben vreselijk jaloers.....haha.

(Mocht je iets kleins roze tegenkomen met betekenis, denk ff aan mij. Ik ben van het roze op dit moment...en van betekenis. hahaha!)

Zoooooo jaloers!

• 11 Oktober 2011 - 14:23

Pap En Fie:

Leuk om jullie reis zo te volgen. Ik (Fie) heb met Inge in 2000 ook ongeveer deze reis gemaakt en ik heb nu het fotoalbum met dagboek naast de computer liggen om de door jullie beschreven dingen niet alleen te lezen maar ook weer te zien en te voelen. Geweldig.

• 11 Oktober 2011 - 16:16

Cas En Janneke:

Da lijkt me vet op een kameel rijden
    Liefs cas en janneke

• 11 Oktober 2011 - 16:19

Cas:

He paps ik hoop dat je het daar fijn hebt zet er ook eens een keer fotos op
    Heel veel liefs van cas

• 11 Oktober 2011 - 16:28

Dionne:

Dag lieverds, wat hebben jullie het goed daar!!! Lekker genieten hoor, doen wij hier ook!!! Hi hi, zo nu ga ik (mijn) Dirk uit jullie stortdouche halen, hij wil alleen nog maar douchen, ha ha ha. Wordt duur die rekening!!!!! Groetjes........

• 11 Oktober 2011 - 21:06

Bea:

Als ik bedenk wat IK vandaag gedaan heb en wat jullie meemaken wordt ik ook jaloers. Ach, die lieve kindertjes: 't is ook wat........'hoog' (lang dus) bezoek te ontvangen!

• 11 Oktober 2011 - 21:10

Bea:

OOooohh..Ik zie nu die verschrikkelijke fout!!!!!....... in mijn vorige reactie.....foei ikke...het is natuurlijk 'WORD IK' (te snel getypt, dat is het).

• 12 Oktober 2011 - 19:37

Marij:

Ha annemiek en Co,
    Heb al je verslagen gelezen. Wat kun jij mooi schrijven. Je hebt in een paar dagen al veel gezien en gedaan. Ik blijf je volgen, en hoop nog op wat mooie verhalen. Heel veel plezier, op zo,n bijzondere reis.

• 15 Oktober 2011 - 08:45

Annemiek Vlaanderen:

Fie, leuk, herinneringen komen vast en zeker weer terug, met alle geuren en kleuren die erbij horen (en het getoeter)

• 15 Oktober 2011 - 08:45

Annemiek Vlaanderen:

Cas, ja dat was vet! Hard heen en weer schommelen

• 15 Oktober 2011 - 08:46

Annemiek Vlaanderen:

Bea, ja, een hele ervaring

• 15 Oktober 2011 - 08:47

Annemiek Vlaanderen:

Marij, fijn dat je er plezier in hebt!