Ho Chi Minh City - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Annemiek Vlaanderen - WaarBenJij.nu Ho Chi Minh City - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Annemiek Vlaanderen - WaarBenJij.nu

Ho Chi Minh City

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

10 November 2012 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

De vlucht die in de ochtend gepland is naar Ho Chi Minh is gecanceld, we nemen hem nu rond half 6. Dat betekent dat we nog een volle dag kunnen genieten van slenteren door de straten van Hoi An. Dit doen we dan ook. Het is bloedje heet, dus alles gaat op een aangepast tempo en we tracteren ons met regelemaat op een verse ananassap. Zittend op een terras kijken we onze ogen uit. Een man met maar een been en geheel blind strompelt langs om waaiers te verkopen, tja, dat kan ik dan weer niet laten.
Wanneer we op het vliegveld aankomen blijkt onze vlucht nu dan weer vertraging te hebben omdat het vliegveld lders tijdelijk gesloten was vanwege VIP's. Ook dat hoort erbij. In het donker vliegen we over Ho Chi Minh, dat ik vanaf nu maar gewoon weer Saigon noem. Saigon is een zeer grote stad, 9 miljoen mensen wonen er en 7 miljoen brommertjes crossen door de straten. Het vliegtuig zakt langzaam maar we blijven huizen zien en kunne bijna de etalage's bewonderen. Gelukkig houdt de stad op tijd op en landen we rustig.
We checken in in het Family hotel, netjes. Wat me hier wel meteen opvalt is dat je jeugd zich vele malen schaarser kleedt dan in de rest van Vietnam to nog toe, en zelfs schaarser dan de jeugd in Nederland midzomer. Vreemd. Een kapper waarbij de dames zeer korte rokjes en truitjes dragen, een flink Hooters-gehalte.
We staan nog even buiten bij het hotel om van het straatbeeld te genieten wanneer er ineens een grote kakkerlak zich van de electriciteitskabels laat vallen, achter op Han zijn rug. ik spring heen en weer, Han kijkt me verbaast aan en ik sla dat dikke beest zo de straat op. Ik denk dat ik zelfs zie dat kakkerlak even met zijn hoofd schud waarna hij kriskrassend over straat wegrent. Dit betekent dat ik, wanneer ik wandel, niet alleen op de gaten in de stoep, straatverkopers, boomwortels enzo moet letten, maar ook boven mijn hoofd moet kijken. In Hanoi bewoog een dikke rat zich al balancerend voort over de kabels vlak boven me. Lekker dan.
Later op de avond had de groep een verjaardagstaart voor me geregeld, leuk. Heerlijk zoet en met grote letters mijn naam er op.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 27 Aug. 2011
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 70135

Voorgaande reizen:

10 Februari 2016 - 03 Maart 2016

Suriname

04 September 2015 - 11 September 2015

Kreta

10 Januari 2014 - 01 Februari 2014

Rondreis Thailand

05 Mei 2013 - 07 Mei 2013

Marrakech

02 November 2012 - 21 November 2012

Vietnam, Cambodja en Thailand

07 Augustus 2012 - 10 Augustus 2012

Bergamo

24 Februari 2012 - 29 Februari 2012

New York New York

08 Oktober 2011 - 29 Oktober 2011

India en Nepal on a shoestring

Landen bezocht: