Nagargot en Bhaktapur - Reisverslag uit Bhaktapur, Nepal van Annemiek Vlaanderen - WaarBenJij.nu Nagargot en Bhaktapur - Reisverslag uit Bhaktapur, Nepal van Annemiek Vlaanderen - WaarBenJij.nu

Nagargot en Bhaktapur

Door: annemiekvlaanderen

23 Oktober 2011 | Nepal, Bhaktapur

We zijn weg uit het drukke, chaotische en toch indrukwekkende Kathmandu. De laatste keer dat we hier waren (trouwens, dat geld voor heel Nepal) moesten we het 's avonds met kaarslicht doen. Enkele hotels en winkeltjes startte de aggregaat, maar het meeste was toch met kaarsen. Op dit moment valt me op dat er bijna nergens meer aggregaten staan, en we alleen in Lumbini een stroomstoring hadden, en dit was maar enkele seconden. De ontwikkeling gaat toch langzaam vooruit.
Vanmorgen vroeg opgestaan om de zonsopgang boven de Himalaya te zien. Geweldig was hij. Men gelooft hier dat wanneer je de zon hebt boven zien komen, je gezuiverd bent van alle zonden, mooi meegenomen dus. Maar wat een natuurverschijnsel. Eerst een zacht rode gloed boven de bergen en in het dal zag je de nevel hangen. Net witte watjes. Rond 10 over 6 piepte de zon tevoorschijn en glinsterde de sneeuw op de Himalaya.
Na het ontbijt een fikse wandeling van Nagargot naar Bhaktapur. Al snel werd het gelukkig weer een stuk warmer, maar we zaten dan ook op 2000 meter hoogte. Door bergdorpjes, rijstvelden en bos. Het was druk met de rijstoogst. Meestal vrouwen die daar hard aan het zwoegen zijn. De rijst wordt mooi opgebonden op de vlaktes. In de dorpjes zag je grote stukken doek met daarop de rijstkorrels liggen, zelfs stukken weg worden in beslag genomen.
In Bhaktapur was het wederom genieten. Een hele oude stad met veel pleinen en pagodes. Het lijkt hier alsof je in de middeleeuwen bent terecht gekomen. Groepen mensen om etenswaar die volop aan het bemiddelen zijn over de prijs, spelende kinderen en vechtende honden. Overal hoor je de klokjes van de tempels klingelen voor het gebed.
We slapen in een autenthiek hotel: Sunny guest house, wat aan het plein ligt.

• 23 Oktober 2011 - 16:55

Miran:

Wat een ervaringen, je hebt het ook echt verdiend...
    Samen met je mannetje...

IS het niet ook zwaar? Mentaal? Neeeheee niet je man....maar de reis! Hihi

• 23 Oktober 2011 - 17:02

Dionne:

Hoi daar, zojuist jullie hotel in Bhaktapur opgezocht op google, jongens jullie zitten echt geweldig!!! Wat gaaf om daar te zitten, wat een uitzichten. (had eerlijk gezegt minder van de hotels verwacht, maar ziet er echt niet verkeerd uit) ha ha en ik maar denken dat jullie moeten afzien met deze vakantie. Echt niet, jullie zijn volgens mij heerlijk aan het genieten, het ziet er top uit...... Hier alles goed, Mis Poes maakt nu de koekenpan schoon, ha ha, ik heb een biefstukje gebakken, volgens mij had hij dat ook gelust. O, de pan is schoon, nu wil hij weer aandacht. Je zou bijna zeggen dat hij geen eten krijgt, van de week jatte hij bij Dirk de boerenkool van zijn bord, en zat gewoon mee te eten, boerenkool ja!!! Stomme kat hebben jullie.....
    Genieten nog daar......dikke kus

• 25 Oktober 2011 - 13:59

Annemiek Vlaanderen:

Miran, ja het was erg zwaar, vooral de ndrukken in India. Nu is het genieten van de natuur en het is veel rustiger. Morgen een lange treinreis. daar zie ik tegenop, alweer ratten, muizen en kakkerlakken en vertraging in een warm treinstel. Maar ook wel weer een uitdaging.

Dionne, fijn dat je het zo naar je zin hebt in ons huis