Koninlijk uitje - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Annemiek Vlaanderen - WaarBenJij.nu Koninlijk uitje - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Annemiek Vlaanderen - WaarBenJij.nu

Koninlijk uitje

Door: annemiekvlaanderen

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

22 Oktober 2011 | Nepal, Kathmandu

Gisteravond nog even een Koninklijk uitje gehad. In Kathmandu staat een buitenverblijf van de Royal family, een groot pand gebouwd met allemaal kleine boograampjes die uitkijken op een binnen plein. Binnen mochten we, na het uitdoen van onze schoenen, zitten aan een laag tafeltje op een stapeltje kussens. We kregen allemaal kleine hapjes en roxy (de nepaleese rijstwijn, na een slok waren al je ingewanden geheel ontsmet) en natuurlijk was et hoofdgerecht Dal Bath. Dal bekent bonenprutje en Bath is rijst. Dit wordt hier overal gegeten met variaties in de groente en het vlees. Je prakt alles door elkaar, maakt er balletjes van en doopt het in de Dal. Dit alles wordt met je rechterhand gedaan, dit is je reine hand. Met je linkerhand doe je namelijk de onreine zaken zoals je billen wassen. Wc papier is hier niet, maar er hngt een doucheslang met sproeier naast het toilet, of een bak met water (in de minder geciviliseerde plekken). Gelukking hangt in de meestal hotels wel een rolletje, en anders had ik me al voorbereid en grijp ik naar mijn reserverolletjes!
Tijdens het diner mochten we genieten van Nepaleese dans en muziek.
Om half 12 vandaag vertrekken we uit Kathmandu naar Nagargot. Hier slapen we in hotel Viewpoint. Vanaf het dakterras heb je een fantastisch uitzicht over de Mount Everest, de hoogste berg ter wereld!!! Hopelijk is het zicht goed en krijgen we een mooie zonsop- en ondergang.
In ieder geval kunnen we de stof uit onze kleren wassen, want voorlopig blijven we in de natuur. De laatste drie dagen komen we in Delhi, das weer stofhappen.

• 22 Oktober 2011 - 10:54

Wimfie:

Mooie verhalen.
    Groet de mount everest van mij en zeg dat we er aankomen.
    Geniet ze,Pap

• 23 Oktober 2011 - 13:04