Ezeltje strek je! - Reisverslag uit Hương Thũy, Vietnam van Annemiek Vlaanderen - WaarBenJij.nu Ezeltje strek je! - Reisverslag uit Hương Thũy, Vietnam van Annemiek Vlaanderen - WaarBenJij.nu

Ezeltje strek je!

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

07 November 2012 | Vietnam, Hương Thũy

We hebben een discussie boven op het dakterras, wat is nep en wat niet. Is het allemaal wel echt wat hier te koop is? Ga je ookwaanzinnig blij zijn wanneer je twee euro vijftig in de automaat bij ezeltje strek je stopt, op de Efteling waarna je naar zijn billen rent om een palstic munt op te vangen?
Ik zal even terug gaan. We zagen midden in de straten van Hanoi een munt liggen die in 1800 in het leven is geroepen. Waarom heb ikeven gemist, ik heb niet zo heel hard gezocht op internet, maar weet wel dat ze van zilver zijn en rond de 150 dollar waard zijn. Maar goed, hier liggen een aantal stapeltjes te koop. Op mijn vraag of Han dacht dat ze echt waren was het antwoord, hmmm, ik denkhet niet maar vind ze we lleuk. Nou, halen dan.Ik riep nog betweterig dat hij er niet teveel aan moest uitgeven omdat ze, zeker weten, toch nep waren zoals de Versace riemen, de Breitling horloges enz. Han op stap door het donkere Hanoi en kwam bezweet terug, met munt. Een munt was 5 dollar. Op mijn vraag of dacht dat ze echt waren kreeg ik even stilte........en toen:
"Mmmmm, ze vrouw zei waaromik er geen vijf kocht en toen ik antwoorde dat ik dacht dat ze nep waren kreeg ik alleen maar gelach........"
Maar goed, we hebben een orginele zilveren traitcoin!!!
Nog meer gelach was toen ik luid gekwak hoorde,wat een leuke ringtone.... komt er een fietser aan met allemaal manden waarin kwakende eenden zaten. Geweldig hoe en wat men allemaal op een fiets kan vervoeren. We gaan naar bed voor de laatste nacht in Hanoi. Het was leuk, vooral de motorrit heb ik van genoten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 27 Aug. 2011
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 70139

Voorgaande reizen:

10 Februari 2016 - 03 Maart 2016

Suriname

04 September 2015 - 11 September 2015

Kreta

10 Januari 2014 - 01 Februari 2014

Rondreis Thailand

05 Mei 2013 - 07 Mei 2013

Marrakech

02 November 2012 - 21 November 2012

Vietnam, Cambodja en Thailand

07 Augustus 2012 - 10 Augustus 2012

Bergamo

24 Februari 2012 - 29 Februari 2012

New York New York

08 Oktober 2011 - 29 Oktober 2011

India en Nepal on a shoestring

Landen bezocht: