Empire state building - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Annemiek Vlaanderen - WaarBenJij.nu Empire state building - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Annemiek Vlaanderen - WaarBenJij.nu

Empire state building

Door: annemiekvlaanderen

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

25 Februari 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Een grote hal, volop marmer, koper en messing. Op het tapijt staat groot het gebouw afgebeeld, evenals groot op de muur. De liften zijn prachtig, en snel, je maag ligt even op de grond. We zoeven in een paar seconden naar de 104e verdieping. Een straffe wind komt ons tegenmoet die je eventjes lucht doet happen en de tranen springen in je ogen. Maar wat is dit mooi en hoog. Overigens is het Empire State Building gebouwd om de zeppelin te laten aan meren, (of leggen, ik weet niet hoe je het noemt), maar dit bleek uiteindelijk niet te werken.Je kunt van zo hoog duidelijk zien dat de straten kaarsrecht liggen. Alles is in echte "blocks" verdeelt. Hier de weg vinden is heel gemakkelijk. We kijken op de Brooklyn Bridge, zien Houstonriver en de top van de Chrysler Building schittert in de zon. Ook zien we central park liggen waar we ook nog een bezoekje aan meoten brengen.
Even ogen dicht en " Kingkong" voor ons zien, hangend aan de top van Empire, of de afgesproken ontmoeting in "sleepless in Seatle".