Dagje Milaan - Reisverslag uit Milaan, Italië van Annemiek Vlaanderen - WaarBenJij.nu Dagje Milaan - Reisverslag uit Milaan, Italië van Annemiek Vlaanderen - WaarBenJij.nu

Dagje Milaan

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

09 Augustus 2012 | Italië, Milaan

Wat ik toch met hotels heb in de nachtelijke uurtjes? Van klopgeesten in New York tot woedende mannen. Vannacht sliep ik eindelijk toen plotseling een man begon te schreeuwen in de hotelgangen, fijn. Je schrikt wakker en ineens weet je weer dat je het ontzettend benauwd hebt, al dan nog maar eens in slaap op een smal krakend stapelbedje. Maar goed, ontbijt was weer prima. Rond een uur of 10 vanmorgen zijn we op de bus gestapt na een uitgebreidde instructie waar de overstapplaatsen waren in het Italiaans, en ik maar si-si-en. Wonder boven wonder, zomaar op het gevoel en inderdaad....ook puur gokwerk, helemaal goed. Het buskaartje van Bergamo airport naar Milaan kost per persoon 9 euro retour en het is een uur met de bus. Daar is toch niets van te zeggen. Milaan is een oude interresante stad. De Duomo is super. In 1386 begon men met de bouw en pas zes eeuwen later was de kerk klaar. De Gotische kerk heeft meer dan 3500 beelden van heiligen, dieren en monsters die je op de buitenmuren en op de vele torentjes kunt zien. Van het plaza di scala kun je door Galleria Vittorio Emanuele lopen en is in 1867 gebouwd. Het is helemaal van gietijzer en glas. Het heeft lange glazen koepels van 47 meter hoog. De vloer is helemaal van mozaiek en er staan de symbolen van de vier grote steden. Turijn wordt gesymboliseerd door een grote stier en je moet even een rondje op de ballen van de stier draaien, dat schijnt geluk te brengen. Tja, wij vonden dat we geluk genoeg hadden, dus dat hebben we maar overgeslagen. Verder is Milaan natuurlijk bekend van de mode, dit is ook met grote overmaat te zien. Sjiek, sjieker en sjiekst. Ik houd niet van shoppen, maar de etalages waren wel erg mooi aangekleedt. We lopen via Prada naar Versace, tot Escade en Ferarri, via Dolce naar een pizzeria. Natuurlijk een pizza gegeten, tot mijn verbazing een heel schappelijke prijs. Helaas viel mijn mond toch nog open bij de rekening, drankjes; cola van 5 euro. Ach, het zat wel in een wijnglas.
Nu weer dakterrassen met een prosecco, de laatste avond.