Terug naar Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Annemiek Vlaanderen - WaarBenJij.nu Terug naar Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Annemiek Vlaanderen - WaarBenJij.nu

Terug naar Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

28 Januari 2014 | Thailand, Bangkok

Vanmorgen erg vroeg opgestaan omdat we om 8 uur met de pont moeten vertrekken, om in Phuket het vliegtuig te nemen naar Bangkok. De pont ziet er erg aantrekkelijk uit. Waar was dat ook alweer waar al die pontjes op zee vergaan? Hier toch? Hij is niet oud, maar valt zeker onder de oldtimers. Er rijden auto's op, laden hun vracht kokosnoten af en nemen hout name terug. Handig toch? De vaart duurt een uurtje we zitten heerlijk op het dek te genieten van de kwallen en de vliegende vissen. De binnenlandse vlucht is niet anders en we worden weer door nummer One opgehaald. Hoewel we veel niet hoopgevende berichten hebben gekregen, maar vooral uit Nederland, over de situatie in Bangkok, nemen we het risico om er toch weer heen te gaan. Vanuit Thailand zelf horen we weinig. Nummer One zegt ook dat het nog steeds; "the same same". Op onze vraag of alles veilig is rondom hotel en buurt zegt hij dat alles oké is, maar druk. Prima toch. En inderdaad, er is in de buurt van ons hotel een weg extra afgezet, behalve ' onze brug' een doorgaande weg naar hotel. Verder is het rustig, ook het centrum waar wij telkens vertoeven is er niets aan de hand.
Vanavond op de terugweg werd er wel door politie een hele weg vrij gemaakt, maar dat was omdat de koninklijke familie er doorheen moest, ook weer even meegepakt. Overigens ,let iedereen dan stil staan wanneer er iemand van het koninklijk huis langs komt, dus ook wij als voetganger.
Wanneer je chauffeur een rotonde tegemoet rijdt met daarop een afbeelding van de koning, is het zelfs zo erg dat hij beide handen vouwt en tegen zijn voorhoofd doet met even de ogen dicht..... Zonder voet van gaspedaal hè! Zie je het voor je op onze Keizer Karel plein????