Alles vlotjes - Reisverslag uit Khao Yoi, Thailand van Annemiek Vlaanderen - WaarBenJij.nu Alles vlotjes - Reisverslag uit Khao Yoi, Thailand van Annemiek Vlaanderen - WaarBenJij.nu

Alles vlotjes

23 Januari 2014 | Thailand, Khao Yoi

Wakker worden en oog in oog staan met kleine Knabbels en Babbels die het al oh zo druk hebben in de boom voor ons raam. Op de achtergrond allerlei vreemde vogel geluiden en andere, niet te plaatsen oerwoudgeluiden. We krijgen een goed ontbijt, met, zoals hier gewoon is, een ei. Dan worden we weggebracht naar een heel groot meer waar we met koffer en al in stappen. Met deze longtailboat varen we tussen indrukwekkende leisteenbergen en gekleurde druipsteengrotten. We horen apen, ditmaal Gibbons, en zien er zelfs een paar door de bomen heen zwieren. Wanneer we diep tussen het oerwoud varen worden we afgezet bij verankerde vlotjes waar een klein bamboe hutje op gemaakt is. In elk hutje ligt een matras en staan twee stoelen op het verandaatje voor de nodige chillax. We nemen een plons in het bijna lauwe water, kraakhelder en heel diep, maar je knapt er van op. Wat een vredigheid hier. Het kabbelen van het water en de geluiden uit het donkere woud. Super. Het toiletgebouwtje staat verderop op een berg in het oerwoud. Je klimt over de steigers, loopt even door het gezamenlijke grote restaurant vlot en gaat weer een steiger af. Dan klim je omhoog het bos in, biddend dat je met je hoge nood, geen raar wild beest tegenkomt. Als je dan bij het gebouwtje bent aangekomen, dan zie je een net toilet, inclusief groot open raam met uitzicht op het meer. Als je dan nog steeds moet plassen, dan moet je heel snel met de sproeier, die eigenlijk voor je achterwerk bedoeld is, het toilet schoonspuiten. Niet omdat het smerig is, maar omdat het krioelt van de mieren. Wanneer je w.c. pot dan zwart ziet, snel doorspoelen, vliegensvlug zitten en je behoefte doen voordat alles we omhoog kruipt. Tja, het is ff een handigheidje, maar went vanzelf. We maken een lekker klimpartij door het oerwoud, helaas zien we geen wild, maar de klim is wel fantastisch. De stenen zijn erg glibberig, dus soms is het op handen en voeten omhoog, of omlaag. We maken onderwezen stop bij een drijvend vissersdorpje. Na het avondmaal maken we nog een jungletrekking in het donker. De opbrengst deze keer was een vogeltje wat diep in slaap was, en een hoop termieten die zich tegoed deden aan een blad. Wat een herrie maken die eters zeg. Na het welverdiende Chang biertje zoeken we met de zaklantaarn onze vlot op. Het is even wennen met die herrie van het water onder je, maar uiteindelijk vallen we heerlijk in slaap. Totdat, tja, je wakker wordt van je Chang biertje wat eruit moet. En wandelen over een pikdonkere steiger door een pikdonker oerwoud met enge beesten is geen fijne gedachte. Plan b is op je eigen veranda plassen in een plastic zakje wat je daarna omgiet in het reuzengrote meer. Ja ja, je bent een echte overlever of niet....... Angsthaas.