Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Annemiek Vlaanderen - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Annemiek Vlaanderen - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

19 Januari 2014 | Thailand, Chiang Mai

Zondag 19
We slenteren wat rond door Chiang Mai en lopen wat winkeltjes af. De lokale markt is natuurlijk ook fantastisch om te zien met allerlei verse groenten, fruit die wij bijna allemaal niet herkennen. Zelfs huismusjes worden hier verkocht. Iedere keer wanneer ik de vlees afdeling in Azië zie, eet ik die avond vegetarisch, als een struisvogel die zijn kop in het zand steekt, want de volgende dag ben ik het weer vergeten. Tegen de avond gaan we met de songteaw, een pick-up truck die ze als openbaar vervoer gebruiken, naar de nachtmarkt. Deze is groot, je kunt er alles kopen, ieder merk ligt er voor een acceptabele prijs, en nog beter wanneer je goed kunt afdingen. Het afdingen is een spelletje, zo moet je het ook het ook zien. Het hoort erbij, en is een vorm van contact leggen. We hebben enkele sjaals meegenomen en een mooie leren tas. Daarna hebben we gegeten in een Duitse bierstube met Aziatische dames in authentieke Duitse jurken. Een Weiner schnitzel, smullen. Het is gezellig rommelig op de markt, leuk om over heen te lopen. Daarna lekker bedje in.