Bergamo - Reisverslag uit Bergamo, Italië van Annemiek Vlaanderen - WaarBenJij.nu Bergamo - Reisverslag uit Bergamo, Italië van Annemiek Vlaanderen - WaarBenJij.nu

Bergamo

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

08 Augustus 2012 | Italië, Bergamo

Vanmiddag vertrokken we uit een ietwat fris Cuijk, naar Italie. Allereerst wachten natuurlijk voordat het vliegtuig vertrok, maar ook dat is vakantie....wachten, wachten en nog eens wachten. Een korte vlucht, van een klein anderhalf uur later met Ryan air, kwamen we op vliegveld Bergamo aan. Italie, het land van espresso, pizza, designers, heerlijk ijs en Berlusconi. Vliegveld Orio al Serio staat bekend als typisch low-budget vliegveld. Alle prijsvechters zie je daar bij elkaar. Ze geven aan in Milaan te landen, maar in werkelijkheid is dat toch nog een uurtje rijden van Bergamo. Hier stond onze taxichauffeur Alex dus nog even niet met zijn bordje te zwaaien, dus besloten we om naar buiten te lopen om daar een bus of andere taxi te nemen. We zien wel...go with the flow. Gelukkig kwam hij ons bij de uitgang met een groot bord met mijn naam al tegemoet lopen. Het komt uiteindelijk toch weer altijd goed. Het hostel lag aan de andere kant van de stad, maar herlijk rustig gelegen. Het is hier lekker aangenaam warm, korte mouwen om 00.45 uur. Zalig. De krekels tjirpen volop in de tuin en we hebben indderdaad een balkon. Het kijkt uit op de weg, maar het IS een balkon. De slaapkamer is prima in orde, onze verwachting volop overtroffen, we hebben namelijk een deur bij het toilet!!! Een stapelbed en twee een persoonsbedden, iedereen dus een eigen plekje. We gaan nu op een oor, alvast dromen over het heerlijke ontbijt morgenvroeg!