Paradijselijke eilandjes - Reisverslag uit Phangnga, Thailand van Annemiek Vlaanderen - WaarBenJij.nu Paradijselijke eilandjes - Reisverslag uit Phangnga, Thailand van Annemiek Vlaanderen - WaarBenJij.nu

Paradijselijke eilandjes

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

20 Januari 2014 | Thailand, Phangnga

In het warme ochtendgloren worden we opgehaald met een pick-up truck en naar een longtailboat boat gebracht. Vandaag staan enkele onbewoonde eilandjes op het programma. We genieten van de tocht, bewonderen het prachtige uitzicht over de eilandjes en zien de zee in kleur veranderen van groen naar blauw en er tussenin. Het is kristalhelder en je kunt zonder duikbril al genieten van het schitterende koraal en de zee-egels. Ook de strandjes ligt vol met koraal, schelpen en versteende en gladgeslepen slakkenhuisjes. Het koraal kan vlijmscherp zijn, het is dus wel opletten geblazen, vooral wanneer we rond lopen in het ondiepe water van de lagune. Krabbetjes en kreeften rennen voor ons uit, een zwarte reiger vliegt over ons heen. Het lijkt wel een sprookje. Wanneer we verder met de boot gaan zien we grote kwallen, van wel een meter doorsnee, dansen door de zee. Zo zijn ze erg mooi, maar wanneer ik zwem in zee, zie ik ze toch liever als een kwabbel op het strand liggen. Een meter omvang, dat gaat jeuken! Een apenrots middenin de zee, ze hebben zo'n honger dat ze zelfs een stukje het water in gaan voor een stukje meloen, een paling die recht omhoog over het water heen huppelt, en grote roofvogels. De zee is aangenaam van temperatuur, dus we genieten volop.
's Avonds bij ons hutje, onder het genot van de ondergaande zo'n, genieten we van het laatste maal aan het strand. Heerlijk.