Tree tops rainforest. - Reisverslag uit Khao Yoi, Thailand van Annemiek Vlaanderen - WaarBenJij.nu Tree tops rainforest. - Reisverslag uit Khao Yoi, Thailand van Annemiek Vlaanderen - WaarBenJij.nu

Tree tops rainforest.

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

22 Januari 2014 | Thailand, Khao Yoi

Na een heerlijke overnachting in d nachttrein komen we, natuurlijk met vertraging aan in Suratthani. Onze chauffeur die ons naar de Treetops brengt in Khoa Sok natuur park, het regenwoud, staat al klaar. Het is een rit van een uurtje of twee, maar het uitzicht is prachtig.
Bij de Treetops betrekken we een boomhutten, en wie nu denkt, och arm, wat afzien.... Het valt reuze mee. We hebben een warm water douche in onze boomhutten, elektriciteit en een mooie veranda die uitkijkt op het regenwoud. Het enige waar we voor moeten oppassen zijn de apen die spullen uit je boomhutten kunnen halen. Na de overheerlijke lunch klimmen we in de jeep die ons naar een kano avontuur brengt. We Laren ons peddelen, jawel, ook al luxe, door het regenwoud en zien een tal aan dieren. Om te beginnen liggen aan de waterkant een tal van varanen te zonnebaden. De meest bijzondere vogels vliegen over het water heen en we zien zelfs een dikke kikker die ligt te loeren onder aan de boom. De gids legt even de kano stil en vraagt me omhoog te kijken. Een metertje of drie boven mij ligt een groene slang, helemaal opgekruld om een tak heen. Op onze vraag of hij giftig is is het antwoord ja, maar hij slaapt nu.....huh.... Door peddelen dan maar???
De tocht is grandioos, om nooit weer te vergeten.
We stoppen nog even bij een viewpoint en daarna bij een apentempel. Ach ja, die apen. Heel leuk, maar ze zijn zo ongelooflijk brutaal. Bij het voeren grijpen ze alles uit je handen. Ik pas er dus voor en blijf op een afstandje. Han daar en tegen wil de trappen ook nog beklimmen waar boven op een rots een monnik zit waarom heen ook apen verblijven. Prima, ik wacht wel even. Het duurde echter wel heel erg lang en ik gebaarde of hij naar beneden wou komen. Het gebaar wat ik terug kreeg sprak boekdelen..... Ik wil wel maar kan niet. Han werd bij de trap, wanneer hij weg wilde gaan, belaagd door enkele agressieve apen. Waarschijnlijk heeft hij niet geofferd bij de monnik. Ze gromde bij elke beweging die hij maakte en lieten gevaarlijk hun tanden zien. Zelfs de monnik vond het grappig, maar ja, wat heeft hij nu de hele dag te beleven boven op zo'n rots?
Uiteindelijk zijn ze weer beneden belandt, maar Han trilde nog wel even na.
En heerlijk maal bij de Treetops en daarna, onder het genot van het rainforest geluid, slapen.