Chang Mai - Reisverslag uit Ban Pin, Thailand van Annemiek Vlaanderen - WaarBenJij.nu Chang Mai - Reisverslag uit Ban Pin, Thailand van Annemiek Vlaanderen - WaarBenJij.nu

Chang Mai

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

18 Januari 2014 | Thailand, Ban Pin

In de ochtend bezichtigen we nog het stadjes Wang Chin waar veel lokale winkeltjes zijn. Leuk om te zien, niet spectaculair. Het uitzicht echter vanuit een bergtempel is wel weer machtig. In het dal hangt nog wat ochtendnevel wat het een beetje mystiek maakt. Het plan was vandaag te vertrekken met de trein naar Chang Mai, maar het treinstationnetje waar we uitstapten, Ban Pin, heet nu geen Ban Pin meer, maar Denchai. Een kaartje kun je ook niet kopen vanaf Ban Pin, maar dus vanaf Denchai. Het zou geen probleem zijn, wanneer je een treinkaartje niet van te voren kunt kopen, maar wel alleen maar kunt kopen in Bangkok. Snap ie het nog? Wij niet, dus we nemen de bus naar Chang Mai, opgelost. De bus rijdt zelfs op tijd en we komen voor de avond aan in Chang Mai. We checken in bij het Chang Mai gate hotel en lopen nog over de lokale avond markt. Om 6 uur stipt staat de wereld weer even stil bij het muziekje waarna de drukte weer verder gaat. Bijzonder.
En dan vinden we ook nog een restaurantje dat bitterballen en frikadellen serveert. Heerlijk. We duiken ons bedje in en hebben dit keer warempel een zacht matras. Wat een weelde!