Laatste dag - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Annemiek Vlaanderen - WaarBenJij.nu Laatste dag - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Annemiek Vlaanderen - WaarBenJij.nu

Laatste dag

Door: annemiekvlaanderen

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

28 Februari 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Na onze amerikaanse kop koffie (groot) en een goed ontbijt weer de benen in. Naar de Highline. Het park is bedacht en ontworpen door James Corner en het is helemaal gemaakt van gerecyclede materialen van oude spoorlijnen. Vroeger was dit daadwerkelijk een spoorlijn, maar al jarenlang niet gebruikt. Je loopt hoog tussen de huizen door en hebt een leuk uitzicht op de wegen van manhattan. De highline loopt voor een groot deel door het Meatpacking district, een industriewijk van vroeger. Ook een de herkenbare bouwstijl met de brandtrappen aan de voorgevel en hoge gebogen ramen.
De New Yorkers hebben voornamelijk haast en kunnen goed multi-tasken. Lopen, koffie drinken en telefoneren tegelijk, Beter dan ik. Toen ik een wegwaaiende pet wilde vangen van een man die er achteraan rende (petten zijn heilig) pakte ik hem, maar goot meteen mijn Starbuck er over heen. Gelukkig vond hij het niet erg, voor hetzelfde geld had ik een proces aan mijn broek hangen. Hier doen ze daar niet zo moeilijk over. Aan de andere kant zijn ze erg vriendelijk en toegankelijk voor een praatje. Vooral wanneer ze merken dat je uit Europa komt willen ze alles van je weten. Wel gezellig. Vanavond nog even eten bij B.B. King. wie weet horen we hem nog wel zingen.
Nog een rondje Time Square, tussen de krioelende mensen en de grote hoeveelheid aan verlichting, want hoeveel watt kun je tegelijk verbruiken? De ene verlichting is nog groter en mooier dan de andere. Zelfs hele filmpjes worden vertoont van de M&M's. Dure glimmende winkels met gadgets en nieuwigheden, maar vooral allemaal onnodige hebbedingen. De winkels zijn allen prachtig aangekleedt, zelfs voor een volwassen 44 jarige onder ons, een waar vergaap-festijn, met hier en daar wat kwijlwerk.
We gaan nog een paar uurtjes onze ogen uit kijken, morgen gaat onze vertraagde vlucht (we hebben een dag extra gekregen!!!!) en hopelijk liggen we morgen niet onder ons bed, maar er weer gewoon boven op! Ik heb er trouwens nog niet onder durven kijken, maar de kamer ruikt in ieder geval goed. Haha Fijn wanneer de klopgeesten zich een nachtje rustig houden.....Het blijft namelijk vreemd, die geluiden 's nachts...........