Lady Liberty - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Annemiek Vlaanderen - WaarBenJij.nu Lady Liberty - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Annemiek Vlaanderen - WaarBenJij.nu

Lady Liberty

Door: annemiekvlaanderen

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

27 Februari 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vanmorgen de bus genomen naar Battery Park om het pondje te nemen naar de overkant. Vanaf Bettery Park kun je ook de pond nemen naar Liberty Island, het kost een paar duiten en een aantal uren, maar zoals een goede Nederlander betaamd, nemen wij de gratis ferry naar New Jersey Island. deze vaart vlak langs Lady Liberty. Je hebt een mooi uitzicht op het beeld en op de Skyline aan de zuidkant. Lady Liberty was gemaakt door een Fransman en eignlijk bedoeld als vuurtoren voor een van de Abudaba-landen. Deze konden het niet betalen en werd aan New York geschonken. Na dit uurtje varen zijn we gaan lopen, lopen en nog eens lopen. Natuurlijk even het Woolworth Building in Frank Woolworth heet zijn droom werkelijkheid gemaakt; een gebouw te bouwen zo groot als zijn imperium. Hij betaald het stuk grond van goud en diamanten en heeft er in 1909 een gebouw geplaats; een enorme kathedraal. Van binnen zie je marmer en messing, prachtig. Ook het plafond is machtig, mozaiek verheerlijken de deugden van arbeid en overvloed. Op wallstreet kijken we onze ogen uit, hier is het walhalla van de dollar. Zelfs de brandweerkranen blinken! Overigens heet Wallstreet zo omdat wij Nederlanders hier ooit een houten muur hebben gebouwd om ons te beschermen tegen de indianen (en later de Engelsen) We snoepen op Bleeckerstreet in de Magnolia bakery van een heuse cupcake. Wanneer je ooit in Manhattan komt, moet je hem hier kopen. Het glazuur springt van je tanden maar vanaf de eerste hap geniet je! Verder hebben vandaag veel, heel veel gelopen.
In de avond gegeten bij Bubba Gump, gebaseerd op de film Forrest Gump, jullie natuurlijk welbekend van: live is just a box of choclat, you never know what you get!